Thursday, June 25, 2009

Kita akan kembali jua ke sana.....25JUNE09


24JUNE09...20.35pm saya text kak Nab, bertanya keadaan kak Lina (arwah di saat saya post kan catatan ini ke blog).Its more worst then yesterday..darah keluar dari rongga hidung dan telinga..

25JUNE09...07.20am text yang ringkas mengejutkan saya pada awal pagi semasa kalut menyiapkan markah pada buku rekod kemajuan pelajar bertambah debar bila melihat "1 message recieved" tertera nama Kak Nab : "salam semua,kak Lina meninggal dunia" (sending option to many)...Buat kesekian kali saya bertanya kepada diri saya..jika saya diberi pilihan untuk berusaha dan pasrah? Antara kemoterapi atau hanya menunggu saat (yang hanya Allah tentukan hidup dan ajal...)saya tidak tahu jawapannya..

Tetapi .... saya optimist mengatakan pilihan arwah...dia BERUSAHA tanpa sedikit pun berputus harap,dia bersungguh-sungguh menghabiskan sisa saat-saat akhirnya dalam pengajian di UMS tanpa menunjukkan hilangnya semangat untuk meneruskan pengajian..



Al Fatihah dan Doa untuk almarhumah Puan Lee Chin Mee@Lina Jalil.....(MEI05 - JUN09)
http://ht18plums.com/?page_id=97

No comments: