Tuesday, June 23, 2009

22JUN09 KGAU-KK QUEEN Hosp.

Tepat jam 1415pm saya dan kak Nab bergegas ke KK tujuan utama ke Queen Hospital. Sepanjang perjalanan terasa sungguh sebak yang tertahan di dalam perasaan. Bagi saya DIA seorang kawan yang sangat baik so helpful (tidak pernah berkira), so hardworking, penuh semangat and so lovely too.

Takdir Allah tiada saiapa yang akan tahu bila,apa,bagaimana,kenapa sesuatu ujian itu diberikan. Bukan sekadar menyedapkan hati tapi saya memang yakin ujian itu kasih sayang Allah..cuma manusia memang lemah mentafsir makrifat dan hikmah disebalik semua sapaan Allah.

BerEMPATI dengan keadaan orang lain memang sangat sukar, terfikir juga ...adakah mampu dihadapi jika ujian sperti itu menimpa diri sendiri.

KAK LINA @ LEE CHIN MEE, kawan sekuliah LUAR KAMPUS UMS KK sesi 2005-2009,sedang tenat bertarung dengan kemoterapi kanser darah bagi level yang paling kuat, terbaring di atas katil wad Akut dengan rasanya saya hampir tidak mengenali dia. Perubahan fizikal dan dengan ventilator serta beberapa hos yang bersilang di sana sini.

Dengan doa memohon segala yang terbaik buat dia dan keluarganya..mohon juga mereka diberi ketabahan ( Allah sangat menyayangi mereka dengan ujian seperti itu )

Jam 515pm saya dan kak Nab bergerak balik dan sampai pada jam 750pm di Keningau...hanya ziarah dan doa yang mampu kami usaha.

23JUN09 jam 6pm ..saya menghubungi lagi Kak Nab bertanya berita.,dikhabarkan keadaan become more worst..

so speechless....

No comments: